Deze agenda ziet de vrijwilliger aan de voorkant. Men kan zichzelf inroosteren. De verschillende taken worden met kleuren onderscheiden.
Door een instelling is het mogelijk om aan te geven dat elke inschrijving op een vrijwilligerstaak expliciet goedgekeurd moet worden door de beheerder. In dit voorbeeld heeft GV zich op twee taken ingeschreven waarbij er 1 goedgekeurd (Bardienst groen lijntje) is en 1 nog niet (Keukendienst rood lijntje). Het is ook mogelijk om het zo in te stellen dat alle inschrijvingen automatisch goedgekeurd worden.
Hier heeft een vrijwilliger zich aangemeld voor de taak Bardienst. Deze taak moet nu nog goedgekeurd worden door de beheer (voordat de taak definitief is toegewezen), omdat de beheerder expliciet heeft aangegeven dat elke inschrijving gecontroleerd moet worden.
Het is mogelijk om de vrijwilliger een aantal vragen in te laten vullen om een database op te bouwen. Denk aan opleidingsniveau, beroep, expertise en interesses.
Zo ziet het rooster eruit in het beheersysteem. Taken kunnen gemakkelijk van links in de agenda gesleept worden. Er kan gemakkelijk van maand-, week- en dagoverzicht geswitched worden. Er kan worden in- en uitgezoomd en er kan worden gefilterd op verschillende criteria. De status van een item kan gemakkelijk worden afgelezen: of iemand zich heeft ingeschreven op de taak, of deze goedgekeurd moet worden, hoeveel mensen nodig zijn voor een taak en indien van toepassing aan welk team deze taak gekoppeld is.
Hier kunt u een type taak aanmaken. U kunt een kleurcode meegeven om deze te herkennen in de agenda. Tevens kunt u aangeven hoeveel punten men kan verdienen met deze taak, indien u heeft gekozen voor het puntensysteem. Tevens kunt u aangeven of dit een 'normale' taak is zoals bardienst of een teamtaak zoals rijden of wassen voor een bepaald team.
Tevens kunt u aangeven of deze taak publiekelijk is en dat vrijwilligers zich kunnen inschrijven op de taak via de website.
Naast het kunnen koppelen van vrijwilligers aan een specifiek taak op een specifieke datum kunnen vrijwilligers ook gekoppeled worden aan een functie zoals 'voorzitter' of 'webmaster'. Als u voor het puntensysteem heeft gekozen krijgt deze vrijwilliger ook het vastgestelde puntenaantal hiervoor.
Hier kunt u aangeven of uw stichting of vereniging al dan niet gaat voor een puntensysteem. U krijgt dan inzichtelijk hoeveel punten iemand heeft gehaald en kunt u deze vrijwilliger eventueel belonen.
Het is ook mogelijk om aan te geven hoeveel punten een persoon moet halen. Wij onderscheiden in dat geval drie type mensen: Spelend lid, niet-spelend lid en vrijwilliger. Wij maken hierin onderscheid, zodat u zelf kunt aangeven hoeveel punten deze groep moet halen.
Dit is een overzicht in het beheersysteem hoeveel punten de vrijwilligers hebben bepaald, hoeveel ze moeten halen (indien u gebruik maakt van het puntensysteem) en het behaalde percentage.
U kunt hier aangeven hoeveel dagen van tevoren de vrijwilliger een herinneringsmail moet ontvangen voor een taak waarop hij of zij staat ingeschreven.
Tevens kunt u hier aangeven of een vrijwilliger een taak mag ruilen.
Ook kunt u aangeven of u een open of gesloten systeem wilt. Een open systeem waar vrijwilligers zich, op de website, kunnen inschrijven op taken. Of een gesloten systeem waarbij alle vrijwilligers worden ingedeeld door de beheerder of vrijwilligerscoordinator.
Door dit systeem heeft u een enorme database met informatie over uw vrijwilligers. U kunt middels deze zoekfunctie zoeken naar iemand met een specifiek beroep (Bijv: Er is een wc kapot en u zoekt een loodgieter), opleiding of ervaring.
Of u kunt kijken welke taak of voor welk team deze vrijwilliger eerder is ingezet.
Wanneer een persoon zich als vrijwilliger registreert moet deze persoon persoonlijke informatie opgeven zoals opleiding, beroep en ervaring. Dit is een dynamisch formulier wat u in het systeem op deze pagina kunt aanpassen. U kunt dus zelf bepalen welke informatie relevant is voor uw vereniging of stichting.
Wanneer u kiest voor het puntensysteem kunt u per functie aangeven hoeveel punten men krijgt voor het invullen van de functie voor een seizoen of jaar(deel). Bijvoorbeeld: Zo kan een voorzitter 200 punten krijgen en een webmaster 100. U bent helemaal vrij welke waarde u meegeeft aan een functie.
Als uw een vereniging of stichting bent met wedstrijden al dan niet op jullie accommodatie, kunt u in het rooster zien hoe druk het is. Hoe meer wedstrijden er tegelijk worden gespeeld hoe roder de balk. U kunt deze balk ook uitklappen om te kijken welke uit- en thuiswedstrijden er worden gespeeld. U kunt aan de hand van deze wedstrijden makkelijk taken inplannen (wassen, rijden, bardienst, scheids, etc).